Trnavská kavárna Thalmeiner má historii, kterou se blíží pražským historickým kavárnám, jako je třeba Café Savoy. Její příběh, krásný interiér a výběrová káva bylo taky to, co jí dlouho dávalo silnou konkurenční výhodu. Manažer kavárny Dano Banič a marketingová ředitelka skupiny Trnka Gastronomy (pod kterou kavárna spadá), Zuzana Fajta, si ale uvědomili, že v poslední době služby kavárny přešlapují na místě a na paty se jí lepí nově vznikající a bistra a kavárny. Dano a Zuzka cítili, že pokud má být návštěva Thalmeineru zážitkem, je nutné inovovat. Zároveň věděli, že bez spolupráce ochotných a zapálených lidí z týmu se to nepovede.

Európa – Thalmeiner – Krym – Thalmeiner
Na názvech, které kavárna od svého vzniku vystřídala se podepsala historie i měnící se politické režimy. 

Část personálu kavárny ve skupině vymýšlí ideální zákaznický zážitek. My se díváme na zapojení jednotlivých členů týmu, komunikaci uvnitř skupinky i finální prezentaci ostatním.

Jak to dopadlo

Je jasné, že omezený čas nedovoluje poznat lidi ve všech situacích, do kterých se běžně dostávají. Pomocí dobře zvolených cvičení, brainstormingů a facilitovaných diskuzí se nám ale povedlo získat čerstvý pohled nezatížený společnou historií a upozornit management na problémy v komunikaci a firemní kultuře, které mezi ním a týmem existují a brání hladké spolupráci. Výsledná zjištění a doporučení jsme předali formou konzultace a psaného výstupu.

Workshop s týmem

Po několika telefonických konzultacích nás požádali o externí pohled na fungování týmu a vytipování silných osobností, které pomohou kavárnu posunout dál. 

Při plánování jsme se tedy zaměřili zejména na ověření tzv. soft skills personálu:

  • ochotu spolupracovat s ostatními

  • respekt k managementu a vedoucímu směny (u řadového personálu)

  • přirozené vůdcovství (u vedoucích směn)

  • iniciativu

  • ochotu převzít odpovědnost (za sebe a svoje činy)

  • příjemné jednání s lidmi

Ty jsme se rozhodli otestovat v rámci celodenního workshopu přímo v kavárně a vyjeli do Trnavy.

„Ak sa chcete v čomkoľvek posunúť, vždy pomôže, ak máte okolo seba ľudí, ktorí sú v niečom lepší ako vy. A práve preto sme oslovili Filipa a Zuzanu s ich projektom Kiduo. Sú veci v podnikaní a manažmente, na ktoré máme úplne jasné odpovede, no sú také, kde sa nám hodil aj pohľad z vonka. Veľmi vysoko hodnotím prípravu na workshop, konzultácie pred jeho samotnou realizáciou a výstupy z neho. Takisto si cením veľmi citlivú a kreatívnu prácu s tímom, ktorí mali z workshopu príjemný zážitok a mohli "priložiť ruku k dielu". Najväčším prínosom však bola spolupráca pre nás ako vedenie, aby sme dokázali zlepšiť pracovné prostredie, procesy, ale aj atmosféru v kolektíve. Čaká nás síce ešte dlhá cesta, ale dôležité kroky nám pomohlo definovať aj Kiduo, za čo sme naozaj vďační.“

Zuzana Fajta

marketingová ředitelka Trnka Gastronomy

K závěrečnému usebrání nad tím, co jsou mé slabiny a čím naopak můžu obohatit ostatní, tým kavárny přistoupil obdivuhodně otevřeně a bylo vidět, že workshop samotný zprůchodní některé dlouho uzavřené komunikační cesty.

„Postupne som prichádzala na to, že všetkým zamestnancom Thalmeineru na jeho budúcnosti záleží, ale každý máme predstavu a iné možnosti, ako zmenu dosiahnuť. Preto sme potrebovali stretnutie s Kiduo, ktoré nám pomohlo to v sebe objaviť. Na začiatku sme mali všetci veľmi nejasné, miestami až rozpačité vízie, ktoré za tých pár hodín nadobudli reálne kontúry. Uvedomili sme si, čo vieme každý za seba spraviť a spolu vytvorili tím, ktorý bude tvoriť srdce našej milovanej kaviarne.

Sandra Tomičová

cukrářka kavárny Thalmeiner (účastnice workshopu)

S čím byste od nás potřebovali

pomoci?

Zavolejte nám nebo napište, pokud potřebujete zkonzultovat situaci vašeho podniku, zaujala vás konkrétní služba z naší nabídky nebo se chcete dovědět víc o zákaznických zážitcích.

605 180 245

@ vyzkousej@kiduo.cz

Stavte se na kafe
Nově sídlíme naproti Tančícího domu na adrese:


Náplavní 1
Praha 2–Nové Město

Mapa
 

Kiduo. A. D. 2021. 

  • LinkedIn Sociální Icon
  • White LinkedIn Icon